Co je to optimalizace pro vyhledávače
Není pochyb o tom, že každý podnik chce dosáhnout zisku. K tomu potřebuje, aby o něm lidé věděli, stejně jako přírůst stále nových zákazníků. Klíčem k tomu jsou nejrůznější způsoby propagace. Mezi ně patří i optimalizace pro vyhledávače. O co se jedná?
Má to co do činění s internetovými stránkami dané firmy. Účelem této metody, často známější pod svou zkratkou SEO, z anglického Search Engine Optimalization, je využít algoritmy vyhledávačů a s jejich pomocí upravit danou webovou stránku tak, aby při vyhledávání určitého slova či fráze v internetovém vyhledávači byla v seznamu výsledků na předních místech.
Má to samozřejmě svůj důvod. Nejvíce nových návštěvníků jakákoliv internetová stránka získává tak, že odkaz na ni vyběhne jako výsledek při vyhledávání určitého slova. Avšak jak dobře víme, většina lidí projde pouze prvních pár odkazů, takže pokud se váš web nachází například na desáté stránce, tak není příliš pravděpodobné, že jej daný člověk navštíví.
Ovšem zvýšení návštěvnosti je spíše prostředkem k dosažení cíle, než cílem samotným. Nesmíme zapomínat, že tím je dosažení zisku. Jak to tedy funguje? Čím více lidí danou stránku navštíví, tím větší je šance, že je zaujme a že si tam i něco koupí, pokud je její součástí i e-shop, nebo navštíví kamennou prodejnu.
Jak to ale udělat? Základem je, aby daná internetová stránka obsahovala nejčastěji vyhledávaná slova či fráze, týkající se předmětu podnikání firmy. K tomu samozřejmě slouží analýza, která se provádí před zahájením samotného procesu.
Dále je dobré, aby byl odkaz na ni často uváděn ve spojitosti s vyhledávaným výrazem. Firmy SEO tak píší spoustu článků, které budou obsahovat jak dané slovo, tak odkaz na webovou stránku klienta. Výsledkem pak je, že to vyhledávač vyhodnotí tak, že je v souvislosti s daným slovem hodně zmiňována, a jedná se tedy o relevantní odkaz, který by měl být výše ve výsledcích.
Tím jej samozřejmě uvidí více lidí a více lidí danou stránku navštíví. Cíle bylo dosaženo.